Jak będzie kształtować się regionalna gospodarka w najbliższych latach? Jakie będą branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza? Jakie powinny powstać Regionalne Agendy Badawcze, aby wykorzystać potencjał Pomorza? – to główne pytania zadane na początku konferencji „Pomorska Gospodarka Jutra”, którą zorganizował Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
APRS SA. oferująca rozwiązania dotyczące ochrony wód powierzchniowych z powodzeniem zakończyła jeden z kluczowych projektów rozwojowych. Był on realizowany w ramach schematu Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich, programu „Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacje”, współfinansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021. Wartość projektu wyniosła prawie 8,5 mln zł.
Posidonia 2024, najbardziej prestiżowa wystawa żeglugi na świecie, rozpocznie się 3 czerwca i potrwa do 7 czerwca w Ateńskim Expo Metropolitan. To tydzień pełen seminariów i konferencji, na których liderzy branży omówią spektrum kluczowych tematów kształtujących przyszłość żeglugi. Nie zabraknie tam również polskiego akcentu.
Hapag-Lloyd nawiązał współpracę z IKEA Supply Chain Operations w celu dekarbonizacji przesyłek kontenerowych z Azji, co stanowi ważny krok w kierunku bardziej zrównoważonego przemysłu morskiego.
W dniach od 8 do 19 kwietnia 2024 roku Marynarka Wojenna Francji organizowała cykliczne ćwiczenie pk. "Olives Noires." W przedsięwzięciu uczestniczył szereg państw, w tym Polska. Z racji na zagrożenie, jakie wciąż stanowią miny morskie dla bezpieczeństwa morskiego, takie wydarzenia mają kluczowe znaczenie dla szkolenia sił przeciwminowych.
Kotug International B.V. wybrał kontenerowe rozwiązanie magazynowania energii EST-Floattech z serii Octopus dla E-Pusher 1 (typ M). Na pokładzie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego pchacza znajduje się kontener z systemem akumulatorów EST-Floattech, który ma zaspokoić wszelkie potrzeby energetyczne statku. E-pusher Type M to innowacyjny, bezemisyjny pchacz, który transportuje ładunki na śródlądowych drogach wodnych, a jego konstrukcja rewolucjonizuje sposób magazynowania i dystrybucji energii w przemyśle morskim.
Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
HSM Offshore Energy finalizuje prace nad platformą N05-A dla ONE-Dyas w swojej stoczni w Schiedam w Holandii. Konstrukcja ma stanowić istotny wkład w rozwój nie tylko w zakresie wydobycia gazu, ale też wykorzystania lokalnych zasobów morskiej energii wiatrowej.
Grecki przemysł stoczniowy odrodził się w ostatnim dziesięcioleciu i wyraźnie będzie widoczny - obiecują organizatorzy Posidonia 2024. Mówi się wprost, że po latach upadku, a nawet ruiny, stocznie greckie przeszły do stanu dynamicznego ożywienia. W tym procesie otrzymuje wsparcie trzeciej floty światowej w świecie (pod względem wartości), międzynarodowego biznesu i rządu.
Międzynarodowe Centrum Medialne w Hajnanie uruchomiło 13 kwietnia oryginalną funkcję: „Port wolnego handlu Hajnan i ja”. Wykorzystano tu historie ludzi jako sugestywny sposób na pokazanie światu zewnętrznemu prac nad budową portu wolnego handlu o specyfice chińskiej oraz zmian, jakie przyniósł Hajnanowi rozwój portu wolnego handlu.
Baltic Power rozmawia z rybakami z polskiego wybrzeża
20 maja rozpocznie się 16. edycja ćwiczeń taktyczno-specjalnych pk. "Renegade/Sarex-24"
Nadir i Zenit - nowe Omegi w barwach Politechniki Morskiej w Szczecinie ochrzczone
Kolejne ataki Huti na żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej
Noc Muzeów 2024 w Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury